Data:
22 januari, 5 februari, 19 februari, 19 maart, 6 april en 20 april
Tijd:
9.30 - 17.00 uur
Locatie:
Parlan Jeugdhulp
De Vork 20
1704 BX Heerhugowaard
Trainingsruimte 1
Doelen
Kennis verkrijgen van een diagnostisch model voor handelingsgerichte diagnostiek: een hypothesentoetsende en cliëntgerichte werkwijze. Ervaring opdoen met handelingsgerichte diagnostiek door de uitgangspunten van handelingsgerichte diagnostiek op eigen casuïstiek toe te passen. Vaardigheden opdoen door aspecten uit de verschillende fasen van het model te oefenen.
Werkwijze
In de cursus blijven we dicht bij de dagelijkse praktijk. Dit doen we door veel gebruik te maken van praktijkvoorbeelden van de docent en van de cursisten en door handvatten en hulpmiddelen aan te reiken waarmee cursisten in hun werk direct aan de slag kunnen. In deze cursus ligt de nadruk vooral op de attitude van het systematisch, wetenschappelijk verantwoord cliëntgerichte en handelingsgericht werken. Dit alles vanuit een interactionistisch/transactioneel referentiekader. Na een algemene inleiding over diagnostische besluitvormingsmodellen zal elke bijeenkomst een fase van handelingsgerichte diagnostiek centraal staan. Er wordt gewerkt met afwisselende werkvormen (beeldmateriaal, rollenspellen, doe-oefeningen). Van de cursisten wordt verwacht dat zij de verschillende fasen ‘oefenen’ in hun praktijksituatie.
Vooropleidingseis: master psychologie of orthopedagogie
Deze opleiding wordt geboden door:
De Jeugdzorgacademie
Let op: Bij meer aanmeldingen dan opleidingsplaatsen hebben medewerkers van Parlan voorang op deelname
Vaak wordt deskundigheidsbevordering (deels) vergoed door de werkgever. Overleg met je leidinggevende of dat voor deze opleiding voor jou ook mogelijk is.
Een kennisplatform door Parlan en verschillende ketenpartners
Van der Lijnstraat 9
1817 EH Alkmaar
DeskundigInJeugdhulp@outlook.com